[希臘回憶]雅典

2013032117:17

第一次聽說雅典~是因為聖鬥士~哈哈~多久以前啦?

如果要我排出人生最想再去一次的地方~肯定是希臘!

這裡的每一根柱子~每一個雕像~低訴著古老的故事!

希臘神話、希臘哲學、甚至是希臘沙拉~都讓在這裡的每一天吸滿滿文化氣息的飽足感~

阿波羅神殿1

教堂內

雅典大學

雅典大學讓我想起台大的傅園(放大了好幾倍就是)

海神殿

海神殿2

海神殿3

 

 希臘沙拉

 附上一首英國詩人拜倫的「雅典少女」

Maid of Athens, ere we part,
Give, oh, give back my heart!
Or, since that has left my breast,
Keep it now, and take the rest!
Hear my vow before I go,
Zoe uml; mou sas agapo.
雅典的少女啊,在我們分別前,
把我的心,把我的心交還!
或者,既然它已經和我脱離,
留着它吧,把其餘的也拿去!
请聽一句我臨別前的誓語:
你是我的生命,我爱你。
By those tresses unconfined,
Wooed by each Aegean wind;
By those lids whose jetty fringe
Kiss thy soft cheeks' blooming tinge;
By those wild eyes like the roe,
Zoe uml; mou sas agapo.
By that lip I long to taste;
By that zone-encircled waist;
By all the token-flowers that tell
What words can never speak so well;
By love's alternate joy and woe,
Zoe uml; mou sas agapo.
Maid of Athens! I am gone:
Think of me, sweet! when alone.
Though I fly to Istambol,
Athens holds my heart and soul:
Can I cease to love thee? No!
Zoe uml; mou sas agapo

 

     雖然我向著伊斯坦堡飛奔,

雅典卻抓住我的心和靈魂;
我能夠不愛你嗎?不會的!
你是我的生命!我愛你!

 

 

,